Syksyllä aloittavat sururyhmät

Leskien ryhmä

Tuen merkitys ja vertaistuen arvo korostuvat suurissa elämänmuutoksissa. Erityisen suuri tarve tuelle on silloin, kun kyseessä on puolison menetys. Varsinkin silloin kun vuosikymmeniä jatkunut parisuhde päättyy puolison kuolemaan, akuutin suruvaiheen jälkeen voi olla vaikea löytää uutta tapaa jatkaa elämää. Silloin ryhmässä saatu rohkaisu ja vertaistuki voivat toimia askeleena eteenpäin uudessa elämänvaiheessa.

Leskien ryhmä käynnistyy 10.10.2023 klo 14-15.30 Huittisten seurakuntakeskuksen Helena-salissa.
Ryhmää ohjaa diakoni Kaisa Vehmaa.

Surun värit ja kuvat (uusi ryhmä)

Läheisen kuoleman jälkeen seuraava suru on pitkä prosessi, joka tarvitsee oman aikansa. Jokainen meistä suree omalla tavallaan ja oman aikansa. Suru etenee ihmisessä vähitellen eikä ole kahta samanlaista tapaa surra. Suru ja kipu kertovat – rakastamme yhä.

Surun värit ja kuvat ryhmä käynnistyy 12.10. klo 17. - 18.30 Huittisten seurakuntakeskuksen Helena-salissa.
Ryhmää ohjaavat nuorisotyönohjaaja Marjo Mäki ja diakonissa Minna Palonen.

Ryhmät kokoontuvat syksyn aikana viisi kertaa, noin joka toinen viikko

Molemmissa ryhmissä käydään läpi muuttunutta elämätilannetta ja etsitään uusia voimavaroja ja värejä elämään ja jaetaan kokemuksia ja rohkaistaan toinen toista.

"Leskien ryhmässä" toiminta painottuu enemmän keskustelulle ja "Surun värit ja kuvat ryhmässä"  lähestytään ja käsittellään surua luovia menetelmiä hyödyntäen, mutta myös keskustellen.

Ryhmiin ilmoittautumiset 4.10. mennessä:
diakoniatyöntekijä Kaisa Vehmaa 044-0560166.

Lisää informaatiota löydät täältä.

2023-09-21 12:00:00.0