Apua ja tukea

Diakoniatyössä haluamme kulkea rinnallasi elämän arjessa ja juhlassa. Diakoniatyö kohdistuu kaikenikäisiin ja erilaisissa elämäntilanteissa eläviin. Ihmisten avuntarve voi olla monenlaista (keskusteluapu, taloudellinen tuki). Diakoniatyössä emme kysy avuntarvitsijan uskoa tai seurakuntaan kuulumista, vaan toimimme kunnioittamalla ihmistä omana itsenään. Diakoniatyössä pyritään toimimaan tukien ihmisen omia voimavaroja niin, että hän selviytyy elämänsä erilaisissa vaiheissa. Toiminta perustuu luottamuksellisuuteen.
Taloudellinen avustaminen on luonteeltaan tilapäistä ja avustuksenhakijan on esitettävä tositteet taloudellisesta tilanteestaan.

”Diakoniatyössä toivo tarkoittaa uskoa, että Jumala on läsnä hyvinä ja pahoina hetkinä."

Toimintamuotojamme ovat mm. vastaanotto, kotikäynnit, onnittelukäynnit, ryhmät, tilaisuudet.

Diakoniatyö haluaa myös rohkaista seurakuntalaisia kantamaan vastuuta lähimmäisistä lähellä ja kaukana perehdyttäen ihmisiä löytämään paikkansa seurakunnassa vapaaehtoisena toimijana, esim. Yhteisvastuukeräys.

Diakoniatoimiston vastaanottoajat

Huittinen ti ja to klo 9–10

Vampula to klo 9-11

Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot löydät täältä.

Diakoniatyön ajankohtaisista tapahtumista ja tilaisuuksista ilmoitetaan Seurakunnan tapahtumia –kohdassa.

Voit keskustella mieltäsi painavista asioista luottamuksellisesti myös papin kanssa.

Apua ja tukea parisuhteeseen ja perhe-elämään

Puhuminen auttaa. Rauman seurakunnan perheneuvojat palvelevat myös Huittislaisia. He ovat sinua ja perhettäsi varten - olipa perheesi sitten yksi- tai monijäseninen. Perheasiain neuvottelukeskuksesta voit varata keskusteluajan itsellesi tai itsellesi ja kumppanillesi.

Parisuhdeongelmissa ulkopuolinen keskusteluapu usein auttaa. Seurakunnissa erityisesti perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua.

Apua parisuhdeongelmiin

Onko perhettänne kohdannut suru, vakava sairaus tai kuolema? Otamme osaa. Seurakunnan työntekijät ovat kuulolla kun haluat jonkun keskustelukumppaniksi tai vain vierellesi tämän kaiken keskelle.

Suru, kriisi