Messu

Huittisten kirkko

Kynttilänpäivän messu Huittisten kirkossa. Huittisten uuden kirkkoherran virkaan vihkiminen ja Yhteisvastuukeräyksen avaus.

Liturgian toimittaa piispa Kaarlo Kalliala ja saarnan pitää uusi kirkkoherra Jani Laaksonen. Avustava liturgi Minna Kultalahti.  Virkaanasettamisessa piispan avustajina Rauno Herranen, Ari Paavilainen, Lasse Luoto ja Marjo Mäki. Notaarina Sanna Kemppi.
Tekstinlukijoina Aada Alanen ja Iida Vähä-Jaakkola.
Urkurina Jussi Uutaniemi ja kanttorina Pekka Jokitalo. Lisäksi musiikissa Sanni Lintunen, huilu. Kulkueessa ristinkantajana Essi Saari, kynttilänkantajina Sanni Pihko ja Elle Kariniemi, esirukouksessa mukana Minna Palonen.

Virret: 48, 726, 49, 250, 447, 255

Messun jälkeen kirkkokahvit seurakuntakeskuksessa.

Sunnuntain aiheena on "Kristus, Jumalan kirkkauden säteily". Liturginen väri on valkoinen ja alttarilla palaa kuusi kynttilää, sekä piispan kynttilä.

Kolehti kootaan Yhteisvastuukeräykselle, joka toteutetaan teemalla: "Yhdenvertainen oikeus koulutukseen" Kirkkopalvelut ry:n kautta.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Huittisten seurakunta