Hautausmaiden kausi- ja kesätyöt haettavissa

Huittisten ja Vampulan hautausmaille haetaan kausi- ja kesätyöntekijöitä.

Talvitauko muisto- ja uurnalehdoissa

Maanpinnan jäätymisen ja lumipeitteen vuoksi muisto- ja uurnalehdoissa pidetään talven ajan kestävä tauko hautaamisissa. Talven ajan uurnia voi säilyttää seurakunnan kappelissa. Keväällä vähän äitienpäivän jälkeen on aikaisempina vuosina taas päästy laskemaan uurnia sulaan maahan.

Hallinta-aikojen päättymisen kuullutus

Huittisten hautausmaalla on kuullutettu haudalle laitetuilla lapuilla alueiden C-H haudat, joiden omaisien yhteystietoja seurakunnalla ei ollut. Kyseisillä haudoilla hallinta-aika on joko päättynyt tai se päättyy tämän vuoden lopussa. Omaisia pyydetään ottamaan yhteyttä seurakunnan puutarhuriin, Tarja Lehtiö-Rannikko, puh. 044-599 2375.

Vampulan hautausmaalla kuulutus hoitamattomille haudoille 17.10.2023

Kirkkolain 3 luvun 33 §:n mukaan haudat on pidettävä hautausmaan arvoa vastaavasti hoidettuina. Haudan hoidosta vastaa hautaoikeuden haltija.
Hoitamattomien hautojen seurantaa on tehty kesällä 2022 ja 2023. Kirkkoneuvosto on kokouksessaan 17.10.2023 antanut kunnostuskehotus hoitamattomiksi todetuille haudoille. Nämä haudat on laputettu ja jos hautakirjanpidosta on löytynyt haudan asiakas, on hänelle lähetty tieto kirjeitse kotiin. Lista hoitamattomista haudoista löytyy Vampulan hautausmaan alla olevalta kotisivulta.

Haudan hoitamattomuuden kriteerejä ovat esim. rikkaruohottunut kukkapenkki, kallistunut tai muutoin epäsiisti muistomerkki/reunakivet sekä rikkaruohottunut ja/tai ylisuureksi kasvanut perennakasvi tai jokin puuvartinen kasvi.

Muistomerkkisuunnitelma vaaditaan kaikista uusista muistomerkeistä

Myös vanhoihin kiviin tehtävistä muutoksista (ei nimen lisäys) tarvitaan suunnitelma, mm. lyhtyjen kiinnittämiset.

Vainajan tuonti kylmiöön

Tuotaessa vainajaa Huittisten seurakunnan kylmiöihin, tulee mukana olla hautauslupa. Luvan voi toimittaa myös kirkkoherranvirastoon etukäteen.

Vampulan hautausmaalle on pystytetty 'Menneiden sukupolvien hautakivi'. Omaiset voivat halutessaan ostaa kiveen vainajan nimilaatan, jos vainaja on haudattu Vampulan hautausmaalle ja vainajalla ei ole enää omaa hautakiveä. Laatan tilauksen voi tehdä puutarhurilta.

Hautausmaa, Jumalan puisto, monen rakkaan viimeinen leposija. Huittisissa hautausmaat sijaitsevat kolmen kirkkomme ympärillä.