Milloin rippikouluun?

Voit osallistua rippikouluun sinä vuonna, kun täytät 15 vuotta.
Rippikoulun voi käydä myös aikuisena.

Rippikoulussa saamme opetusta kristillisen uskon ja elämän perusteista. Kasteessa meidän otsaamme ja rintaamme tehtiin ristinmerkki. Pappi valeli päähämme kolme kertaa vettä ja sanoi: ”Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.” Meidät siunattiin nimeltä. Kasteessa meidät otettiin Jumalan lapseksi ja seurakunnan jäseneksi. Kaste ja rippikoulu kuuluvat siis yhteen.

Rippikoulun voi käydä päivä- tai leiririppikouluna. Ilmoittautuminen on syys-lokakuussa. Rippikoulun voi käydä myös kirkkoon kuulumaton, mutta konfirmaatioon osallistuvan tulee olla kastettu kirkon jäsen. Tällöin kastaminen tapahtuu ennen konfirmaatiota.

Rippikoulu päättyy konfirmaatioon. Konfirmaatio merkitsee vahvistumista. Rippikoululaiset pukeutuvat valkoiseen albaan ja tunnustavat seurakunnan kanssa yhdessä kristillisen uskon. Seurakunta rukoilee konfirmoitavien puolesta ja siunaa heidät. Siunaamisessa pyydetään Jumalan läsnäoloa rippikoululaisen elämään: ”Herramme Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi.”

Isoset

Huittisten Rippikoululaisten ryhmäkuva 2024

Ryhmäkuvan kuvaa Kuvapassi ja sitä on mahdollisuus ostaa Kuvapassin liikkeestä, Lauttakylänkatu 4, Huittinen. Puh. 0406473007.

Kuvaa voi myös tilata netin kautta, www.kuvapassi.fi

Ylistenranta