Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus

ke 6.12. klo 10.00

Huittisten kirkko

Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus Huittisten kirkossa

Saarna ja liturgia Rauno Herranen, avustajana Tiina Rumpunen, kanttorina Helena Kivimaa ja urkurina Jussi Uutaniemi. Jussi soittaa alkumusiikkina Sibeliuksen Finlandian.
Hanna-Maria ja Henriikka Varpula soittavat viululla "Taivas on sininen ja valkoinen", vastausmusiikkina Väinö Hannikaisen "Kehtolaulun" ja uskontunnustuksen jälkeen "Orvon huokauksen".
Veteraanien lauluveljet laulaa lopussa "Kiitoslaulun"

Aiheena on "Kiitos isänmaasta". Liturginen väri on valkoinen ja alttarilla palaa neljä kynttilää.

Kolehti menee veteraanien parissa tehtävän hengellisen työn tukemiseen Veteraanivastuu ry:n kautta.

Jumalanpalveluksen jälkeen lippuvartio johdattaa seppeleenlaskijat sankarihaudoille. Matkalla lasketaan seppeleet myös muille muistomerkeille. Sankarihaudalla puhe. Partiolaiset laskevat havuseppeleet. Mieskuoro laulaa "Oi, kallis Suomenmaa".

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä